Input:

2021.21.1.2 COVID-potvrde kao uvjet za ulazak u poslovne prostorije poslodavca

10.11.2021, , Izvor: Verlag Dashöfer

2021.21.1.2 COVID-potvrde kao uvjet za ulazak u poslovne prostorije poslodavca

Darko Graf, dipl.iur.

Od 4. listopada 2021. radnici u zdravstvenom sustavu i sustavu socijalne skrbi dužni su odgovarajućom potvrdom o preboljenju nove COVID-19 bolesti, potvrdom o cijepljenju protiv nje ili pak negativnim testom na istu bolest, dokazati svome poslodavcu da predstavljaju tek neznatan rizik za druge osobe s kojima tijekom svoga radnog vremena dolaze u kontakt jer će im u suprotnome biti zabranjen ulazak u poslovne prostorije poslodavca. U uvjetima proglašene pandemije COVID-19 te dostupnog i za krajnjeg korisnika besplatnog cjepiva, opravdano je propitivati granice ovlasti privatnih poslodavca u ovome kontekstu te provjeriti krše li se time kakva osobna prava radnika. Sa strane poslodavaca, zanimljivo je pitanje jesu li ovlašteni uvesti obvezu radnicima da prilikom dolaska na radno mjesto predoče odgovarajuću COVID-potvrdu ili se testiraju, s obzirom da više različitih zakona i drugih propisa previđa odgovornost upravo poslodavaca za zdravlje radnika i organizaciju rada na siguran način.

U prvom redu treba reći kako je radni odnos privatnopravni odnos koji se zasniva sklapanjem ugovora (o radu), dakle, nije obvezan te da se na njega primjenjuju radnopravni propisi koje nalazimo ne samo u Zakonu o radu (Narodne novine br. 93/14, 127/17, 98/19), nego i u čitavom nizu drugih propisa, od onih zakonskih kao što su Zakon o zaštiti na radu (“Narodne novine“ br. 71/14., 118/14., 154/14., 94/18., 96/18.) pa sve do onih podzakonskih te specifičnih izvora radnog prava kao što su pravilnici o radu,


 Pošaljite nam povratnu informaciju
Što mislite o našem portalu?
Vaša poruka je uspješno poslana.
Input: